Eclipse Diagnostics: Od znanstvenika do raziskovalca na podjetniški način

Na junijskem Demo dnevu Poslovnih angelov Slovenije je raziskovalec in podjetnik Luka FajsEclipse Diagnostics prepričal investitorje in zmagal kot najboljši investment-ready startup. Skupaj s soustanoviteljem iz Izraela in ekipo je razvil cenovno dostopen in enostaven senzor za oceno tveganja možganske kapi. Senzor pomaga spremljati stanje bolnikov z visokim tveganjem za možgansko kap in omogoči, da se bolnike pravočasno napoti k obisku zdravnika. Zdaj na platformi Start Engine zbirajo sredstva za postavitev proizvodnje.

Kako od znanstvenika do »raziskovalca na podjetniški način«?

Luka Fajs je obiskoval doktorski študij na Inštitutu za mikrobiologijo in imunologijo na Medicinski fakulteti v Ljubljani pri Prof. Tatjani Avšič-Županc, kjer je v laboratoriju in na terenu raziskoval nevarne viruse. Po dokončanem doktoratu, si je želel hitrejšega tempa in ugotovil, da če svojo ekspertizo – diagnostiko, združi s podjetništvom, dobi prav to. Na eni od konferenc je spoznal Izraelskega profesorja Roberta S. Marksa, ta ga je povabil v Singapurski raziskovalni laboratorij na projektno delo, čez nekaj časa pa sta na Lukovo pobudo ustanovila podjetje.

»Večkrat sem šel do njega in predlagal ustanovitev podjetja, on pa je testiral mojo vztrajnost in odločnost. Ko sem bil pripravljen je pristal.«

Uspešno sta pridobila sredstva MIT Singapur za diagnosticiranje bolezni denga. Problem, ki ga je ekipa reševala je bil diagnosticirati dengo hitro, poceni in na terenu. To je bil velik izziv, saj danes poznamo zgolj še dva tako enostavna testa in sicer test nosečnosti in test glukoze (sladkorja v krvi).

Pivot

Ker pa v podjetništvu nič ne gre enostavno in naravnost, je bil potreben pivot. Denga je bolezen, ki v razvitih evropskih državah in Združenih državah Amerike ni prisotna, to pa pomeni, da le te kot trg za napravo odpadejo. Na podjetniški delavnici je ekipa ugotovila kako pomembna je osredotočenost na omenjena dva mega-trga, saj bo le dovolj masovno povpraševanje omogočilo, da senzor, ki so ga razvili, lahko začnejo proizvajati, prodajati, s tem pa reševati življenja. Svoje nadaljnje raziskave in razvoj so zato s pomočjo dodatnih Singapurskih sredstev usmerili v preprečevanje možganske kapi. Tej medicina v Evropi in ZDA namenja bistveno več pozornosti, zavedajo pa se tudi njenih posledic ne le za pacienta, temveč tudi za njegovo družino.

Lokacija je pomembna

Senzor je bil že od začetka razvoja namenjen trgu. Za povečanje možnosti za uspeh so s piljenjem podjetniških veščin nadaljevali v Kitajski verziji Shark Tank-a in zasedli drugo mesto. Sodelovali so tudi v Shanghai Tech Crunchu in bili tretji. Začeli so torej v Aziji, za nadaljevanje razvoja pa so se osredotočili na ZDA, ki so tudi zaradi velikega števila diabetikov njihov glavni trg, poleg tega pa so tam lahko ustrezno in s kvalitetnimi kadri povečali svojo ekipo. V ZDA so odprli podjetje Eclipse Diagnostics kjer na projektu trenutno dela enajst raziskovalcev in oba solastnika.

Zakaj crowdfunding?

Za masovno zbiranje sredstev (crowdfunding) na platformi Start Engine so se odločili zaradi pozitivnega feedbacka ljudi s tveganjem za možgansko kap. Produkt je namenjen končnim uporabnikom in prav ti bodoči uporabniki so njihovi največji podporniki. Investira lahko vsak, tako posameznik kot profesionalni investitorji, v zameno pa dobijo delež v podjetju.

Kako naprej?

Po uspešni predstavitvi na Demo dnevu se bo ekipa Eclipse Diagnostics še bolj osredotočila na iskanje investitorjev. S sredstvi zbranimi prek Start Engine bodo v naslednjih dveh letih vzpostavili proizvodnjo in pridobili FDA dovoljenje (dovoljenje uprave ZDA za hrano in zdravila) za prodajo naprave na ameriškem trgu.

Lukovi nasveti raziskovalcem, ki želijo v podjetništvo

Vsak raziskovalec, ki želi s svojo idejo na trg, se mora udeležiti ene izmed podjetniških delavnic. Raziskovalci na splošno resnično verjamejo v svoj razvoj in trdo delajo, za podjetniški uspeh pa je temu treba dodati temeljito raziskavo trga. Pomembno je, da pri potencialnih kupcih preveri vrednost produkta, ki ga razvija. Ugotoviti mora komu in pod kakšnimi pogoji svoj produkt lahko proda.

»Morda je komu neprijetno poklicati naokrog, iti na ulico in vprašati za feedback – ampak ta izziv moraš sprejeti.«

Kadar raziskovalec dobi negativen feedback pa naj ga to ne prizadene preveč. Poišče naj ustrezen pivot, ki je pogosto izvedljiv v okvirih že razvitega. Podjeten raziskovalec mora biti sposoben na svoj projekt pogledati z distance in ga kritično oceniti.

Empty
Empty
Empty
Empty